VEEL GESTELDE VRAGEN

Ondanks dat wij altijd proberen zo transparant en duidelijk mogelijk te communiceren, kunnen wij ons voorstellen dat je nog bepaalde vragen hebt. De meest voorkomende hebben wij hieronder opgesomd en beantwoord. Mocht je toch nog vragen hebben dan kun je ons altijd even bellen op 026 339 7266 of mail naar info@bruisz.nl.

Wanneer mag ik niet in de Cryo sauna?

Contra-indicaties
Wij raden het gebruik van de Cryso Sauna (cryotherapie) dringend af in de volgende gevallen:

• Algehele zeer slechte conditie
• Niet behandelde chronische cardiovasculaire ziekten
• Acuut myocardiaal infarct en de rehabilitatiefase na een infarct
• Niveau 2 hart insufficiëntie
• Hartritmestoornissen
• Niveau 2 of 3 hypertensie (onbehandelde hoge bloeddruk, 180/100)
• Herseninfarct
• Raynauds syndroom, acrocyanose, systematische vasculitis
• Cryoglobulinemie, agammaglobulinemie, cryofibrinogenemia
• Koorts (meer dan 37°C)
• Actieve tuberculose
• Kwaadaardige groeisels
• Bloedingen
• Ernstige bloedarmoede waarbij men bijna niet kan staan
• Hypothyreoïdie (trage schildklier)
• Hysterische neurose
• Individuele intolerantie voor koude
• Allergische dermatitis
• Zwangerschap
• Leeftijd onder de 10 jaar oud

Wat is Cryo therapie?

Cryo therapie is een uitzonderlijk effectieve manier om het lichaam te resetten waarbij je immuunsysteem een impuls krijgt. Het bevordert celvernieuwing, verstevigt je huid en vertraagt het verouderingsproces. Het vermindert klachten bij veel ziektebeelden, het vermindert ontstekingen, bestrijdt pijn en verhoogt weerstand en stofwisseling. Het biedt ondersteuning bij het verliezen van gewicht. Door het vrijkomen van endorfine en adrenaline verdwijnt stress en vermoeidheid en voel je je beter. Het geeft het lichaam een energieboost.

Is het veilig?

Cryo therapie is een wetenschappelijk bewezen techniek die het immuunsysteem verbetert en klachten doet verminderen. Gedurende 1,5 tot 3 minuten wordt je lichaam blootgesteld aan extreme kou door stikstof in gasvorm. De temperatuur in de sauna is -130 ˚C tot – 196 ˚C. De kou is een droge kou, dat prettiger aanvoelt dan een ijsbad. Sommige mensen voelen aan het eind van de behandeling wat tintelingen. Dit stopt wanneer je uit de sauna stapt. Bij Bruisz bieden wij alle behandelingen aan 1 op 1 d.w.z. in een prive setting zal jij de cryo sauna ervaren onder begeleiding.

Wat is het verschil met een dompelbad?

Cryo therapie kan vergeleken worden met een ijsbad als een goede nachtrust met een powernap. De koude in de sauna is een droge kou, welke voor veel mensen aangenamer aanvoelt dan de kou van een ijsbad. Het zelfde resultaat van een ijsbad van 20 minuten wordt met een Cryo saunabehandeling bereikt in 2 tot 3 minuten.

Doet een behandeling pijn?

Een sessie in Cryo sauna is pijnloos. Je voelt alleen kou. Na een sessie vermindert juist je pijn en je voelt je prettig omdat er endorfines en adrenaline vrijkomt. Ervaar direct meer energie!

Hoeveel sessies heb ik nodig?

Afhankelijk van je klachten en het gewenste resultaat bevelen we een aantal behandelingen aan. Je krijgt eerst een uitgebreide gratis intake om je vitaliteit en welzijn te bespreken. Aangezien je lichaam in deze cryo sauna tot -196 graden celcius wordt blootgesteld, is het shock effect voor je lichaam veel groter en zullen je klachten ook echt verdwijnen.

Waarom biedt de reguliere medische wereld de therapie niet aan?

De methode van Cryo therapie is wetenschappelijk bewezen, maar er is nog weinig kennis over in Nederland. Onze Duitse/Zwitserse partners kiezen er bewust voor om het aan te bieden via therapeutische centra zoals Bruisz. Via de reguliere medische wereld zou introductie te lang duren. We willen mensen nu helpen met klachten.

Wordt het vergoed door de zorgverzekering?

Op dit moment nog niet.